На сьогодні в нашій країні так склалося, що значна кількість наших співгромадян перебуває за межами своєї Батьківщини, в результаті чого, рідні та близькі люди, родичі чи знайомі яких виїхали за кордон, мають потребу в постійному контакті з ними.
Після проголошення незалежності, і початку економічного становлення нашої держави це було досить складно: перебувати на зв'язку із «закордонними» українцями: зателефонувати до них — це на той час було досить дорогим задоволенням, а тому велику популярність тоді мав поштовий зв'язок — листування. З часом постійного розвитку телефонного зв'язку почали знижуватись тарифи на дзвінки за кордон зі стаціонарного телефону, однак і мобільні оператори намагалися не відставати від своїх дротових колег.
У 2005-му році компанія «Український мобільний зв'язок», яка, нагадаю, до липня 2007-го року надавала послуги під брендом «UMC», запровадила послугу «UMC International», за допомогою якої абоненти могли дешево телефонувати до різних країни близького і далекого зарубіжжя. Слідом за ними «Київстар» запровадив схожу послугу, назвавши її «Стар світ». Наступна пропозиція «революційного» характеру назавжди змінила погляди українців на дзвінки за кордон: оператор Life:) запустив послугу «Єдиний світ», яка надавала усім абонентам цього оператора можливість телефонувати до будь-якої країни світу
за найпривабливішим тарифом: 1 грн/хв, щоправда тільки 100 хвилин на місяць. А що далі? Не будемо перераховувати усіх пропозицій, бо їх було багато і у кожного оператора різні.
Однак у цьому матеріалі йметься про останні операторські знижки за кордон, а точніше до Російської федерації, а поговоримо ми про двох операторів, які найяскравіше показали ці знижки: Beeline та Life:).
Для того, аби надати якнайточнішу інформацію про те, чому знижки саме в Росію, ми звернулися до керівників служб із зв'язків з громадськістю: Ірини Леличенко (Beeline) та Оксани Рудюк (Life:).
Також ми провели журналістське розслідування на тему: «Чи часто абоненти Beeline та Life:) телефонують до Росії», опитавши по 200 абонентів кожного оператора. Також схоже опитування було на сайті mabila.ua, однак — про все по черзі.
Розпочнемо із опитування, яке з'явилося швидше: це опитування на сайті mabila.ua.
Там запитання було таким:
Як ви ставитесь до пропозицій операторів зі зниженою вартістю дзвінків до Росії?
Варіанти відповідей вказуємо разом із кількістю респондентів:
- Позитивно, я часто телефоную до Росії (68 респондентів)
- Нехай будуть, може коли-небудь згодяться (83 респонденти)
- Мене вони не цікавлять (119 респондентів)
- Дивує, коли дзвінки в іншу країну коштують дешевше, ніж в межах країни (136 респондентів).
Нібито все закономірно, бо, якщо взяти в приклад тариф «Донецький» від Beeline то не дивно, що останній варіант переміг.
Однак не будемо нічого коментувати, а залишимо все на ваш розсуд, і перейдемо до другого опитування, а разом із тим і до офіційних думок: отож, опитування №2:
Одразу скажемо, що як і «лайфівським», так і «білайнівським» абонентам було задано одне і те ж запитання:
Чи часто ви телефонуєте до Росії?
Варіанти також однакові:
- Так, часто;
- Ні, не часто;
- Зовсім ні.
Результати опитування Ви дізнаєтеся з інтерв'ю, яке ми взяли в осіб, імена яких вже були названі.
Розпочнемо з оператора Beeline. На наші запитання відповідала керівник служби зв'язків з громадськістю Ірина Леличенко:
Торгова марка Beeline — провідний міжнародний бренд у країнах пострадянського простору. Чому знижки діють саме на дзвінки до Росії?
Знижки — не лише до Росії. Наприклад, в нас є тарифний план «Західний», який було розроблено для 10 областей Західної України. У цьому тарифі вартість міжнародних викликів до країн Європи та СНД 1,97 за хвилину, з посекундною тарифікацією і без плати за з’єднання. До того ж на території вищезгаданих областей абоненти цього тарифного плану можуть спілкуватись за нульовим тарифом, сплативши лише 7 копійок за першу хвилину розмови. А також телефонувати до Росії за 0,70 грн. хвилина.
Чи є в проектах «УРС» запровадження знижок на виклики до інших країн присутності Beeline?
Наша компанія дотримується консервативної цінової політики, і питання знижок на ті чи інші напрямки вирішується з огляду на комерційну доцільність такої ініціативи. На мій погляд, ліпше збільшувати для абонентів можливості різноманітних сервісів, які роблять спілкування більш ефективним, і допомагають абонентам підвищувати ділову і особисту конкурентоспроможність. Ми співпрацюємо з колегами в країнах присутності Beeline над спільними проектами, що мають на меті запровадження єдиних стандартів якісного сервісу на усьому «білайнівському» просторі. Це вимагає переходу усіх компаній міжнародної групи «ВимпелКом» на єдині IT-платформи, сервісні системи, запровадження єдиних процедур. З цією метою наприкінці 2007 — початку 2008 року «УРС» провела повну модернізацію інфраструктури мережі. Це дозволило нам, наприклад, першими в Україні надати нашим припейд-абонентам послуги GPRS-роумінгу в мережі Beeline у низці країн СНД. Стосовно впровадження знижок на виклики до Росії для абонентів деяких тарифних планів — це комерційно доцільний крок, оскільки у такий спосіб ми забезпечуємо можливість заощадити на спілкуванні багатьом абонентам, які мають ділові та сімейні стосунки у сусідній країні. З аналогічних міркувань ми подбали і про абонентів на території Західної України, які часто спілкуються з сусідніми Польщею, Угорщиною, Словаччиною, та ін.
Запроваджувати знижки на міжнародний напрямок одночасно в усіх тарифних планах — було б, на нашу думку, дещо популістським кроком.
Чи відчуває компанія «Українські радіосистеми» тиск з боку російських власників на запровадження таких знижок?
Якщо бути коректними, наш власник — міжнародна компанія, що юридично є відкритим акціонерним товариством. Акції ВАТ «ВимпелКом» обертаються на Нью-Йоркській фондовій біржі, і володіють акціями як світові компанії (у числі яких, наприклад, є й норвезький «Теленор»), так і приватні інвестори.
По-друге, ми не відчуваємо жодного тиску з боку власників на процес тарифоутворення. Акціонери і власники переймаються, перш за все, рентабельністю роботи дочірніх компаній і дотриманням компаніями бізнес-планів.
Чи були домовленості між компаніями «Українські радіосистеми» та «Вимпел Комунікації» про встановлення знижок на виклики абонентів Beeline (Росія) в Україну?
Усі Компанії-оператори, що надають послуги під брендом Beeline, формують комерційні ініціативи виходячи з специфіки споживацького попиту на локальних ринках. Наприклад, компанія «ВимпелКом» в Росії продає тарифний план «Ласкаво просимо», який створено безпосередньо для громадян СНД, які приїздять до Москви у різних справах. У цьому тарифному плані встановлено особливо низьку вартість на міжнародні виклики з території Росії до країн СНД. Звичайно, переваги такого тарифного плану отримують і громадяни України, які телефонують із Росії на Батьківщину.
Чи були домовленості між компанією «Українські радіосистеми» та компаніями інших країн, які надають послуги під брендом Beeline, крім Росії?
Можу лише повторити, що компанії, які входять до групи «ВимпелКом» проводять незалежну тарифну політику. Кожна компанія самостійно відповідає за рентабельність своїх операцій, і щоквартально оприлюднює відкриті фінансові звіти. Тому для можливостей про домовленості щодо знижок місця немає. Крім того, не забувайте, що між усіма операторами зв’язку, незалежно під яким брендом вони надають послуги, існують зобов’язання щодо міжоператорських розрахунків.
Чому компанія «Українські радіосистеми» не запроваджує знижки на виклики до інші країни, які не входять до зони Beeline?
Це не так. Я вже казала про тарифний план «Західний», що дає можливість телефонувати до країн Європи та СНД із значними знижками.
Ми провели незалежне журналістське дослідження на тему «як часто абоненти Beeline телефонують до Росії». Було опитано 200 абонентів за випадково набраним номером, яким ми поставили це питання. У якості відповідей було запропоновано 3 варіанти:
- Так, часто,
- Ні, не часто,
- Зовсім ні
Результати опитування:
- Так, часто — 28 респондентів;
- Ні, не часто — 49 респондентів;
- Зовсім ні — 123 респонденти.
Було опитано абонентів з різних регіонів. Більшість опитаних — російськомовне населення. До речі, на сайті Mabila.ua проводилось схоже опитування, яке дало подібний результат. Тоді чим керується компанія «Українські радіосистеми», запроваджуючи такі знижки?
Відповідно до вашого ж дослідження, майже 39% абонентів Beeline, з тих, кого ви опитали, з тією чи іншою періодичністю телефонують до Росії. Погодьтеся, в процентному співвідношенні це не так вже й мало. За останніми даними аналітиків ринку, активна тримісячна база абонентів Beeline складає близько двох мільйонів. Тобто у кількісному відношенні кількість абонентів, які потребують цієї послуги, досить висока.
Чи проводить компанія «Українські радіосистеми» моніторинг дзвінків абонентів Beeline за кордон?
Безперечно.
Чому знижка на виклики до Росії не є постійною, а проходить лише у певний період, що обмежений терміном акції, яка надає такі знижки?
Існують сезонні коливання трафіку. Наприклад, влітку і напередодні Різдва збільшується кількість дзвінків у міжнародних напрямках, що пов’язано з ростом туристичної активності та трудовою міграцією населення. Ті абоненти, в яких родичі або друзі виїздять за кордон, природно, турбуються про своїх близьких і починають телефонувати частіше. Щоб полегшити жителям України таке спілкування, ми й запроваджуємо на ці періоди тарифні знижки. Так, улітку ми надали абонентам можливість телефонувати на будь-які міські або мобільні номери у Росії за тарифом 49 копійок. Послуга відкрита для абонентів одного з найпопулярніших тарифних планів «29».
Чому знижки на дзвінки в Росію рекламуються під такими промовисто-пропагандистськими гаслами («Дзвони в Росію», «Дзвони в Росію за 49 копійок», та ін.)
Ми доносимо до абонентів ту економічну перевагу, яку вони отримують внаслідок користування послугою.
Чому знижки в Росію з кожною акцією стають все більші?
Думаю, абонентам від цього лише краще. Будь-які знижки можуть діяти лише до економічно обґрунтованих меж. Зовсім дешевих або безкоштовних міжнародних дзвінків бути не може.
Якщо все ж-таки проводиться моніторинг викликів за кордон, які напрямки є найбільш популярними?
Це залежить як від сезону, так і від соціо-економічних особливостей регіонів України. Звичайно це країни СНД та Східної Європи. Влітку часто зростає трафік у південному напрямку, до країн які традиційно приваблюють відпочивальників у курортний сезон. Та незалежно від сезону і регіону присутності абонента, стабільно інтенсивним є трафік у Росію, і з цим ми маємо рахуватись, якщо хочемо бути економічно успішною компанією на конкурентному ринку.
Дякуємо Ірині Леличенко за відповіді, а ще за нову інформацію.
Тепер перейдемо до оператора Life:), а там і підсумки підведемо:
На наші запитання відповідала керівник служби зв'язків з громадськістю Оксана Рудюк:
Оператор мобільного зв'язку Life:) став одним із перших операторів, які надають можливість дешево телефонувати за кордон. Наприклад, послуги «Планета Life:)» та «Єдиний світ»: скажіть, будь ласка, чому для абонентів тарифного плану «Простий Life:)» встановлено додаткову знижку на дзвінки до Російської федерації, яка нічим не відрізняється від тарифу на дзвінки в межах України?
Росія — це один із найпопулярніших напрямків міжнародних дзвінків в Україні. Значна кількість людей в Україні потребує вигідно дзвонити до Росії. Для цих абонентів life:) пропонує вигідний тариф 0,50 грн./хв. З 25 червня 2008 року цей тариф доступний всім абонентам на умовах передоплати, які активують послугу «Єдиний світ». Абоненти тарифу «Простий life:) класичний» можуть дзвонити до Росії за 0,50 грн./хв без активації послуги «Єдиний світ».
Чому саме «Простий Life:)» є тарифом, де доступна така знижка?
25 червня 2008 року тариф 0,50 грн/хв у Росію доступний усім абонентам на умовах передоплати, які активують послугу «Єдиний світ».
Чи проводить компанія «Астеліт» моніторинг дзвінків абонентів за кордон? Якщо проводить, то які напрямки є найпопулярнішими? Чи є у вас статистика за регіонами?
Так. Ця інформація є конфіденційною.
Чи укладалися домовленості з будь-яким російським оператором, який би пропонував своїм абонентам знижки в Україну, або хоча на номери Life:)?
Російські оператори можуть запроваджувати знижки в Україну без згоди українських операторів, і навпаки. Ця можливість є в компетенції будь-якого оператора.
Чи планується в майбутньому поширити таку знижку на інші тарифні плани?
З 25 червня 2008 року тариф 0,50 грн/хв у Росію доступний усім абонентам на умовах передоплати, які активують послугу «Єдиний світ».
Ми провели журналістське дослідження на тему: «Чи часто абоненти Life:) телефонують до Росії».
Це дослідження складалося із трьох варіантів відповіді:
- Так, часто
- Ні, не часто
- Зовсім ні.
Результати:
- Так, часто — 28 респондентів,
- Ні, не часто — 58 респондентів,
- Зовсім ні — 114 респондентів:
Як бачимо, абонентам достатньо тих пропозицій, які до того пропонував оператор Life:).
То чим все-таки обґрунтовується така знижка, і чому саме Росія?
Значна кількість людей зацікавлена у дзвінках у Росію. Ваше дослідження це доводить.
Чи планується зробити знижки на дзвінки до інших країн більш доступними, а ніж, скажімо, вони є зараз?
Ми постійно моніторимо потреби абонентів. Зараз з life:) вигідно дзвонити у будь-яку країну світу з послугою «Єдиний світ» — 1 грн/хв — це дуже вигідно.
Чому у пакеті «Турист Life:)», який доступний для півдня України, знижка тільки в Росію?
Переважна більшість туристів — росіяни. Приїжджі з інших країн також можуть вигідно дзвонити додому, використовуючи послугу «Єдиний світ» від life:).
Як бачимо, про Life:) ми багато не дізналися.
А тепер другорядні результати опитування:
- 18 респондентів (загальна кількість) в Росію не телефонують через мобільний зв'язок, а надають перевагу розмовам через Інтернет;
- 20 абонентів підтримують зв'язок зі своїми близькими через послугу SMS.
- 3 респонденти поскаржилися на роботу Beeline, 1 респондент — на роботу Life:).
І наприкінці до ваших роздумів запитання: чому Life:) інформацію про моніторинг дзвінків за кордон назвав конфіденційною, в той час, як Beeline все-таки відкрив усі сі секрети — куди і коли телефонують абоненти?
Джерело: | Мабіла |
Автор: | Пиріг Володимир |
Немає коментарів:
Дописати коментар